Advertisement

Stephen Covey könyve, A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása, egy népszerű önfejlesztő könyv, amely hét olyan szokást ír le, amelyek segíthetnek az embereknek hatékonyabbak lenni az életük minden területén. A szokások a következők:

1. A felelősségvállalás

Ez a szokás azt jelenti, hogy nem másokat okolunk a körülményeinkért, hanem magunkért vállaljuk a felelősséget. Ez azt jelenti, hogy aktívan cselekszünk a céljaink elérése érdekében, és nem várunk arra, hogy mások megtegyék helyettünk. Részletek: Társadalmi felelősségvállalás

2. A céltudatos gondolkodás

Ez a szokás azt jelenti, hogy tisztán látjuk a céljainkat, és minden cselekedetünket ezek elérése érdekében irányítjuk. Ez azt jelenti, hogy tudjuk, mit akarunk elérni az életben, és van egy tervünk arra, hogy hogyan jutunk el oda.

3. A fontossági sorrend kialakítása

Ez a szokás azt jelenti, hogy prioritást adunk a legfontosabb feladatainknak, és nem pazaroljuk az időnket a kevésbé fontos dolgokra. Ez azt jelenti, hogy tudjuk, mi a legfontosabb, és arra koncentrálunk.

4. A kölcsönösen előnyös megoldások keresése

Ez a szokás azt jelenti, hogy olyan megoldásokat keresünk a problémákra, amelyek minden érintett fél számára előnyösek. Ez azt jelenti, hogy nem akarunk másokat legyőzni, hanem együttműködni velük a win-win megoldások megtalálása érdekében.

5. Először meg kell érteni, aztán meg kell hallatni

Ez a szokás azt jelenti, hogy nyitott szívvel és nyitott elmével hallgatjuk meg mások véleményét, mielőtt megosztanánk a sajátunkat. Ez azt jelenti, hogy megpróbáljuk megérteni mások perspektíváját, mielőtt megítélnénk őket.

6. A szinergiák megteremtése

Ez a szokás azt jelenti, hogy együttműködünk másokkal, hogy valami újat és innovatívat hozzunk létre. Ez azt jelenti, hogy nem félünk megosztani az ötleteinket másokkal, és hogy nyitottak vagyunk új ötletekre.

7. A test, az elme és a lélek ápolása

Ez a szokás azt jelenti, hogy gondoskodunk a fizikai, mentális és érzelmi egészségünkről. Ez azt jelenti, hogy egészségesen étkezünk, rendszeresen mozgunk, és elég alvást kapunk. Ez azt is jelenti, hogy pozitív hozzáállást alakítunk ki, és gondoskodunk arról, hogy boldogok és elégedettek legyünk.

Ezek a szokások nem mindig könnyűek, de a gyakorlással tanulhatóak. Azáltal, hogy ezeket a szokásokat alkalmazzuk az életünkben, hatékonyabbak és boldogabbak lehetünk.

Források[]

Advertisement