Advertisement

1962-ben egy korszakalkotó könyv megváltoztatta a történelem menetét. Mert megjelenése után már nem lehetett a régi módon szemlélni az ember és környezete kölcsönhatását.

Vészkiáltás :

  • a növényvédő szerek használatáról,
  • a tudomány felelősségéről
  • a technológiai haladás szabályozásáról.

Tartott attól, hogy a technológia jóval gyorsabban fejlődik, mint az emberiség felelősségérzete! Elsőként hívta az emberek figyelmét a növényvédő szerek esztelen használata visszafordíthatatlan pusztítást okoz a növény- és állatvilágban, és beláthatatlan következményei lehetnek az emberre. Emberként tiltakozott az ellen ,hogy az emberiség egész környezetét elárasszák mérgező anyagokkal. Annál is inkább, mert a veszélyeztetettség mértéke nem ellenőrizhető, a fizetett tudósok pedig képtelenek pontosan megjósolni az élő szövet sejtjeiben felhalmozódó mérgek hosszú távú hatásait.

A könyv óta eltelt hat évtized.

A számvetés?

Mindenki a maga szintjén, környezetében tapasztalhatja már a vegyszerek vízkörbe kerülésének hatásait. Napjainkba. ….döntéshozói pozícióban levők, hivatkozva arra, hogy a vegyszerekkel kizsigerelt föld nem ad elég hozamot, a növények genetikájába adnak engedélyt belenyúlni. Valóban ez az egy út van? Vagy tudunk a régi eredeti növényekhez vissza nyúlni, melyek több száz év alatti változások után is teremnek. Tudunk-e az igényeinkből önként leadni?

  • Tudatosan keresd a helyi gazdaságokat,
  • Tudatosan vásárolj kistermelőktől akik vegyszermentesen termelnek.
  • Ha van kerted, teremts benne Élelmiszer forrást.
  • Ne használj vegyszereket a háztartásban.
  • Ne vásárolj újat, keresd a használt műszaki cikkeket: megbízható, javítható eszközöket.
  • Ha gyógyszert szedsz, járj utána milyen vegymentes váltás lehetőséged van.
  • Ne élj az újabb zöld hullám keltette vásárlási lázzal. Lehet pár év múlva erről is kiderül, hogy csak piaci igény volt rá…
    • Kételkedj, ne higgy el mindent, amit hallasz,
    • Járj utána.
    • Győzödj meg a valóságról.
    • Yotengrit, a rábaközi tudók, bölcs hagyatéka ez a fajta látásmód és szellemiség.
    • Éled-e?

Tudatos Élet Felelősséggel

Hogy a jövő Embere

Élhessen

Források[]

Advertisement