Advertisement

Nagy Z. Róbert kertészmérnök, gyógynövény-alkalmazási szakmérnök

Képzettsége, munkássága[]

Nagy Z

Nagy Z. Róbert gyógynövényekkel foglalkozó szakember nyáron a természetben

Kecskeméti Főiskola Kertészmérnöki Karára járt, ahol 2000-ben szerezte meg kertészmérnöki oklevelét dísznövény-, és zöldségtermesztés szakirányon. 2003-ban a Szent István Egyetem Kertészettudományi Kar dendrológia szakirányán diplomázott. 2020-ban végezte Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem) gyógynövény-alkalmazási szakmérnöki szakát.

Cikkei jelentek és jelennek meg az Ezermester, Kiskegyed, Házak, Ház és Lakás, Nagybányai Új Szó, Családi Lap, Medical Tribune, Gyöngy, Állás és Karrier, Magyar Hírlap, A Mi Otthonunk, Kistermelők Lapja, Kertészet és Szőlészet, Kerti Kalendárium 1. cikk, 2.cikk, Kertbarát Magazin, Magyar Mezőgazdaság nyomtatott lapokban, valamint az ezermester.hu, kertlap.hu, figyelo.net, HVG, ingatlanmenedzser.hu, magyarmezogazdasag.hu, agrarszektor.hu internetes oldalakon.

2009-2020. között a Kertészek és Kertbarátok Országos Szövetségének az elnökhelyettese. 2006-ban Vörös Gyulával megalapította a Kauten Mihály Etnobotanikai-, és Népigyógyászati Közhasznú Alapítványt, melynek azóta ügyvivője. Az alapítvány adja ki az országosan terjesztett Herbáció magazin nyomtatott és internetes változatát (https://herbacio.hu), melynek kezdetek óta Nagy Z. Róbert a főszerkesztője. A lap fő profilja a kreatív növényhasználat bemutatása, népszerűsítése.

A Kauten Mihály Etnobotanikai és Népgyógyászati Alapítvány[]

Herbáció

Herbáció népgyógyászat, gyógynövények, kerti és vad növények használata kreatívan, újszerű módon

Az alapítvány kutatási területe néprajzi adatok gyűjtése a világ különböző tájain élő, és ezelőtt élt népcsoportoknak a különleges-, és gyógyászati célú növényi eredetű anyagok felhasználásával kapcsolatban. Olyan gyógyreceptek, növényi alapú különleges ételek, italok, kozmetikumok, tartósítási technikák ma már a feledés homályába vesző ismereteit kutatják, gyűjtik össze és teszik közkinccsé, mely a ma embere számára is érdekes és hasznos lehet.

Cikkei[]

Dokumentált előadásai[]

BŐVÍTÉS ALATT!!

Advertisement