Advertisement

A kitartás emberi érték, a következetesség és összpontosítás együttese. Fontos kiegészítője kell legyen a tudatosság, mert a célkövetés néha a feladatok nagymértékű módosítását igényli.

Az elinduláshoz szükséges elhatározást alapozza és stabilizálja a megfelelő motiváció, amikor egyértelmű célokat tudunk kitűzni. A célok elérésének útját is érdemes meghatározni, időszakokra és szakaszokra bontani, hogy a haladás megfigyelhető legyen.

ember a hegyek között

Az út előtted áll

A kitartás önmagában nem hasznos - szorgalommal kell párosulnia, ami magába foglalja:

  • Céltudatosság -a cél rendszeres felülvizsgálatát, hogy szükséges-e, és úgy szükséges-e ahogy eredetileg terveztem.
  • Motiváltság, eltökéltség - A cél rendszeres átgondolása segít a motiváció megerősítésében
  • Szorgalmasság - ötletek, csakis cselekedetek formájában valósulnak meg, ezeknek rendszereseknek, és lehetőleg tervszerűnek érdemes lenniük.

A siker néha csak pillanatnyi, utána súlyos mélypontok jöhetnek, ha az erőforrások kimerültek. Érdemes a tartós siker illetve a flow élmény vagy Lelki béke irányába indulni.

A cél nagysága tekintetében megfontolandó egy életküldetés megállapítása, amit részcélokra, feladatokra lehet bontani. Az időszakos felülvizsgálat során korrigáló - helyesbítő lépéseket, vagy akár egyszerűsítést lehet beiktatni.

Kitartást segítő gondolatok[]

  • Nem csatát, háborút kell nyerni.
  • A lehetetlent kell megpróbálni, hogy kitoljuk a lehetséges határait.
  • Lassú víz partot mos.
  • "A kitartás az, ami megkülönbözteti a győzteseket a vesztesektől." - Vince Lombardi
  • "A siker nem véletlen, hanem a kemény munka, az elszántság és a kudarcból való tanulás eredménye." - Colin Powell
  • ...

Eszközök[]

Ajánlott oldalak a kitartás témában[]

Advertisement