Advertisement

A Damanhur egy spirituális öko-közösség, ahol ahol az egymás közötti kapcsolatokat a szolidaritás, a felelősségérzet, a játék, a humor, és a kreativitás inspirálja. Damanhur a létezés mélyebb értékeit kutató tapasztalati terep, mely konkrét cselekvést és vizsgálódást jelent az élet különböző szféráiban, így a kultúra, a munka, a művészet, a gazdálkodás, a fenntarthatóság, és az univerzumot irányító finom energiamezők kutatása területén.

Kapcsolat[]

Története[]

A Damanhur története 1975-ben kezdődik Torinóban, alapítójának, Falco Tarassaco–nak, ezoterikus és természetgyógyászati témájú első nyilvános előadásaival. Egy évvel később indul az első meditációs kurzus, majd ezekből fejlődik ki az a Meditációs Iskola, mely megveti az alapokat a Damanhuri Szövetség közösségeinek néhány évvel későbbi megszületéséhez.

Szervezeti felépítése[]

Hathavonta zajlik a Szociális Test (Corpo Sociale) legmagasabb tisztségét betöltő Királyi Vezetők* (Re Guida) megválasztása, kiknek feladata a különféle tevékenységek és a fejlődés menetének összehangolása a Közösségek Szövetségének (Federazione delle Comunitá) egészére kiterjedően; a második legfontosabb tisztségre, az Igazságügyi Bizottság* tagjainak megválasztására pedig évente kerül sor, mely bizottság felügyeli az Alkotmány alapelveinek tiszteletben tartását, elrendezi a polgárok közötti vitás kérdéseket és folyamatosan ellenőrzi a különféle szervezetek ténykedéseit.

Ugyancsak évente egyszer választ magának minden kisebb közösség nucleo-vezetőt* (caponucleo), illetve régenst* (reggente), aki ebben az időszakban magán viseli a közösség ügyes-bajos dolgait: az emberi kapcsolatok rendezését, a közös tervek valóra váltását és a különféle szervezések lebonyolítását. Végül, tekintettel Damanhur kiterjedtségére, minden külön területi egység, ahol több közösség van egymáshoz közel, azaz, minden külön régió egy helyi szintű, úgynevezett „kapitány”* (capitano) felügyelete alá kerül, akit az adott közösségekhez tartozók választanak meg e tisztség egyéves betöltésére.

A Meditációs Iskola, az Élet-játék Test és az Önfejlesztő Test felelős vezetőit a Bölcsek (Saggi) jelölik ki, e szellemi tekintélyek, akiket még Falco Tarassaco, Damanhur alapítója és spirituális vezetője nevezett meg 2013-ban bekövetkezett halála előtt. A Bölcsek hivatása, hogy betöltsék azt a feladatkört, melyet Falco viselt életében: őrködni a Közösségek Szövetségének általános fejlődési iránya felett, illetve ébren tartani az Álmot, az erre való folytonos ösztönzéssel.

Advertisement